יש מספר דברים שאנחנו צריכים לדעת בדרך למטבחון, אחד מהם הוא כמה כוסות קפה מומלץ לשתות בעבודה?

רובנו לא מגיעים לרמת הקפאין המקסימאלית ליום (300 מ"ג/יום), ונספחי הקפה הם מכשול עבורנו.

תוספת סוכר– ככל שנשתה יותר כוסות קפה ביום, כך נגדיל את צריכת הסוכר.

סוכר חום או דבש הם אינם הפתרון, מכיוון שהערך התזונתי שלהם הוא בדיוק כמו של סוכר לבן.

פתרון – במידה ואתם צורכים הרבה כוסות קפה ביום- השתדלו להפחית את כמות הסוכר לכוס או החלו לשלב ממתיקים מלאכותיים.

חלב – הרבה פעמים אנחנו מקפידים על חלב דל, אבל הקלוריות העיקריות בחלב הן אינן משומן אלא מסוכר! בחלב, יש את סוכר החלב (לקטוז).

תחליפי חלב (חלב אורז, חלב סויה, חלב שקדים) גם כן מכילים תוספת סוכר.

פתרון– במידה ואת/ה רוצה לרדת במשקל, שתו אספרסו ללא חלב או נס על בסיס מים.

הימנעו מתוספות לקפה כמו קצפת, שמנת, מי סוכר. כדי לסבר את האוזן, קפוצ'ינו גדול עלול להכיל 500 קלוריות, כלומר כרבע מתצרוכת הקלוריות היומית הממוצעת למבוגר.
מה עם תוספת בצד? הרבה פעמים הקפה מלווה למשהו מתוק. ורבותי – גם אלו קלוריות נספרות.

למעשנים שבינינו, שתיית הקפה לרוב מלווה עם עישון. נסו, להפחית את מספר כוסות הקפה ליום ובכך תקטינו את מספר הסיגריות ליום.

 

שם המשקה כמות קפאין (מ"ג)
קפה טורקי  115
קפה פילטר 80-115
קפה נמס 65-75
קפה אספרסו 35
תה 40-60
קפה נטול קפאין 3

 

 

תחומי התמחות